|
|
|
|
Zanskar
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-11-2008 14:39:56 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat aseksualiteit idd met veel factoren te maken heeft en dat deze factoren bij iedereen verschillend zijn. Ik heb er nog nooit over nagedacht waarom ik aseksueel en, maar het lijkt mij een mengeling van biologische, psychische en sociale oorzaken. Voor een stuk ben ik waarschijnlijk zo geboren. Zoals mensen ook homo of lesbisch zijn hoeft dat niet per se te maken te hebben met negatieve ervaringen, maar is voor een deel ook biologisch bepaalt. Voor een ander stuk ben ik zo geworden: bij ons in het gezin liep het allemaal niet zo gemakkelijk en er was weinig aandacht en affectie naar ons kinderen toe. Dat zal mijn aseksualiteit ook mee gevormd hebben.
Zoals Gabrielle herinner ik mij ook dat ik mij al in de vroege puberteit een buitenstaande voelde als het over seksualiteit ging. Bijvoorbeeld als het bij de meisjes over flirten, jongens, zoenen enz. ging. Op mijn vertiende had ik mijn eerste vriendje, en ik vond tongzoenen toen al verschrikkelijk. Ik dacht toen dat dat met de tijd zou wennen (zoals ik ook lang dacht dat het vrijen zou wennen) maar dat was dus niet zo. Wanneer is jullie opgevallen dat jullie 'anders' waren op vlak van seksualiteit? _________________ See things as they are, and let things go as they go |
|