aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Verleden

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 18:02:57    Onderwerp: Verleden Reageren met citaat

Kan het zijn dat bij sommige mensen het verleden meespeeld of je seksueel of aseksueel bent? Ik zou het echt niet weten.

Ik weet niet wat ik moet denken over jongens en of ik ze nou eigenlijk wel leuk vindt of niet.

Vroeger toen ik nog in de basisschool zat werd ik 6 jaar lang gepest op school. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Tja, ik weet het niet. Ik werd niet alleen lichamelijk gepest of alleen maar uitgelachen, het ging ook nog mentaal.

Mensen, ik heb er echt onder geleden en soms heb ik er nog naweeën van. Niet dat ik echt depressief ben hoor, maar dat zijn toch dagen waarin ik het moeilijk heb.

Ik probeer er echt niet te lang over na te denken dan en er zo snel mogelijk over te gaan.

Soms denken mensen dat ik geen gevoelens heb, maar dat is niet zo. Ik heb mijn gevoelens dan alleen heel ver weggestopt opdat ze me niet zouden kunnen raken. Dit is infeite een afweermechanisme van me dat ik in die tijd heb opgebouwd. Toen had ik dat wel erg hard nodig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 18:38:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Ann

Ik denk dat ervaringen uit het verleden zeker kunnen meespelen. Als je bv zeer veel negatieve ervaringen met mensen hebt, lijkt het een logisch gevolg dat je mensen wantrouwt...en niet geneigd bent om seks te hebben (aangezien daar toch wel een groot vertrouwen voor nodig is...)

Bij mij speelt er in elk geval iets soortgelijks mee.

Ik denk echter wel dat aseksualiteit ook biologisch bepaald kan zijn, door een tekort aan een bepaald hormoon...of kan veroorzaakt worden door verschillende factoren tegelijk. Denk dat dat bij elke aseksueel verschilt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 20:22:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan er inkomen dat dat voor iedereen verschillend is. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of een verleden van pesten er iets mee te maken kon hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 20:23:43    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Myra"]
Bij mij speelt er in elk geval iets soortgelijks mee.


Wat bedoel je eigenlijk met iets soortgelijks?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 20:56:38    Onderwerp: Reageren met citaat

dat ik ook geen gemakkelijk verleden heb gehad...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 04-11-2008 09:20:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je niet wilt spreken over je verleden via deze site is het ook goed. Je mag me altijd mailen via m'n privé-mail als er iets te gevoelig is.

En dat geld voor iedereen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 05-11-2008 11:12:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, ik heb niet echt een moeilijke kindertijd of jeugd gehad, en toch ben ik al hyposeksueel van sinds ik seksueel actief ben. Bij mijn eerste vriendje had ik ook maar eens in de zoveel tijd zin...

Op mijn 21ste heb ik wel een traumatische ervaring opgelopen: mijn toenmalige vriend heeft me toen zowat met de grond gelijk gemaakt (mentaal dan), en later ook 1x lichamelijk. Sinds toen is die hyposeksualiteit natuurlijk alleen maar erger geworden. Ik heb nu een heel rare band met seks... Enerzijds heb ik het gevoel dat seks moet geven om mannen te kunnen behagen (best raar), anderzijds wil ik mezelf helemaal niet bloot geven (letterlijk dan).

Mss nog een bedenking: ik heb een slechte band met mijn vader. Freud?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 06-11-2008 20:51:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb voor zover ik weet altijd een onbekommerd leven gehad. Toen mijn leeftijdgenoten begonnen te puberen en allerlei problemen hadden om zich druk over te maken, voelde ik mij wel alleen staan. Het enige dat ik toen kon bedenken was 'mijn probleem is dat ik geen problemen heb' en daar kon ik mij toen behoorlijk ongelukkig door voelen. Ik ben (ook toen) nooit gepest geweest.
Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen ooit traumatische ervaringen te hebben gehad. (mocht die er wel zijn geweest, dan heeft mijn onderbewuste ze toch wel onmetelijk ver weg gedrongen)
Ik kan voor mezelf dus niets aan het verleden toeschrijven, misschien is dat wel de reden dat ik er geen moeite mee heb om het als een stukje van mezelf te accepteren. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor anderen wel het geval is. Ik denk dat je dan inderdaad best probeert uit te vinden of dat een rol speelt in je aseksualiteit, want als dat zo is, kan je het misschien oplossen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 08-11-2008 14:39:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat aseksualiteit idd met veel factoren te maken heeft en dat deze factoren bij iedereen verschillend zijn. Ik heb er nog nooit over nagedacht waarom ik aseksueel en, maar het lijkt mij een mengeling van biologische, psychische en sociale oorzaken. Voor een stuk ben ik waarschijnlijk zo geboren. Zoals mensen ook homo of lesbisch zijn hoeft dat niet per se te maken te hebben met negatieve ervaringen, maar is voor een deel ook biologisch bepaalt. Voor een ander stuk ben ik zo geworden: bij ons in het gezin liep het allemaal niet zo gemakkelijk en er was weinig aandacht en affectie naar ons kinderen toe. Dat zal mijn aseksualiteit ook mee gevormd hebben.

Zoals Gabrielle herinner ik mij ook dat ik mij al in de vroege puberteit een buitenstaande voelde als het over seksualiteit ging. Bijvoorbeeld als het bij de meisjes over flirten, jongens, zoenen enz. ging. Op mijn vertiende had ik mijn eerste vriendje, en ik vond tongzoenen toen al verschrikkelijk. Ik dacht toen dat dat met de tijd zou wennen (zoals ik ook lang dacht dat het vrijen zou wennen) maar dat was dus niet zo. Wanneer is jullie opgevallen dat jullie 'anders' waren op vlak van seksualiteit?
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 09-11-2008 10:44:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik merkte het ook al in mijn vroege puberteit. Meisjes van mijn leeftijd dweepten met zangers en acteurs, hingen posters boven hun bed, praatten voortdurend over knappe jongens. Ik dacht toen dat ik een laatbloeier was, maar toen ik als twintiger mijn eerste relatie kreeg, was die fysieke aantrekkingskracht er nog steeds niet...

En verwacht niet dat die ooit nog zal komen. Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
romantischmeisje



Geregistreerd op: 20 Nov 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 20-11-2011 15:34:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben wel aangerand geweest toen ik 16 jaar was. Sinsdien heb ik telkens aanrandings-angst en verkrachtings-angst, waardoor ik moeilijk mannen kan vertrouwen. MAAR mijn hormonen werken ook langs geen kanten waardoor ik geen libido heb en dus nooit zin heb in seks, ik kan het me zelfs niet inbeelden, ik walg er ook van en heb ook mega schrik daarover. Ik zoek liever naar een aseksuele man of alleen blijven dan dat ik ene compromis probeer te zoeken met een seksuele partner, en ik zou die seksuele vrijheid willen geven etc zolang ik het maar niet moet beleven met hem. Tja, misschien heeft mijn verleden er wel iets mee te maken, maar het is vooral het verleden PLUS mijn hormonale situatie..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum