aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
uitgezogen worden

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 26-10-2008 09:45:06    Onderwerp: uitgezogen worden Reageren met citaat

Dit onderwerp heeft niet direct met aseksueel zijn te maken, maar gaat over een probleem waar ik dikwijls mee te kampen heb.

Ik ben graag een luisterend oor voor mensen, blijkbaar kan ik ook wel goed luisteren en meevoelen. Probleem is dat ik vaak zeer labiele mensen aantrek die daar wat misbruik van maken.

Ik had nu een collega op msn staan, zij zit in een moeilijke persoonlijke situatie. Ze klikte me elke keer aan om daarover te praten. Ik vond het al wat overdreven. Ik kon me niet meer aanmelden of ze overstelpte me met klachten en hield me uren aan de praat, zodat mijn avond eigenlijk voorbij ging zonder dat ik enkele uren voor mezelf had. Onlangs zei ik haar dat ik het zelf moeilijk had, en dat ik nu eventjes niet kon luisteren. Tot mijn grote verbazing reageerde ze heel venijnig en begon ze kwetsende dingen te zeggen, en dit meerdere dagen achter elkaar.

Toen was voor mij de maat vol. Ik heb haar gezegd dat ik idd wel een luisteraar ben, maar dat ik ook mijn grenzen heb. En dat ik het niet accepteer dat ze me komt uitschelden als ik er niet kan zijn.

Ze zei toen dat ik niet menselijk was (hallo?) en bikkelhard, maar ik ben bij mijn standpunt gebleven. Ik vond dat ze veel te veel invloed op mij trachtte te hebben. Zij voelt zich blijkbaar verraden, maar ik kan echt niet meer hiermee doorgaan, de situatie werd gewoon ongezond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 26-10-2008 16:11:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar kan ik helemaal inkomen. Als de dingen uit de hand beginnen lopen moet je wel op de rem gaan staan anders kom je met jezelf in de problemen en daar is niemand mee gebaat.

Ik heb er absoluut geen behoefte aan om Populaire Stef te zijn, maar voel mij toch ook gekwetst als iemand boos op mij is terwijl ik alleen maar van goede wil was. En dan is het wel fijn als er iemand anders is om dat te ventileren.

Ik vind het in elk geval bewonderenswaardig dat jij gewoon bij je standpunt bent gebleven. Dat lijkt mij het verstandigste. Ik zou denk ik in de verleiding komen om mezelf te gaan rechtvaardigen en dat helpt op zo'n moment toch niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 26-10-2008 18:19:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil je echt een hart onder de riem steken. Het is goed dat je je grenzen aangegeven hebt en jezelf op die manier beschermd hebt. Ik denk dat mensen die in de gezondheidszorg werken vaak met het probleem geconfronteerd worden dat ze 'uitgezogen' worden omdat ze voor anderen een goede luisteraar zijn. Ik vind het echt goed van je dat je er blijkbaar in geslaagd bent om je uit dit verstikkende contact terug te trekken. Zit er niet te veel in met haar vervelende en onvriendelijke reactie (dat is misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan), jij bent honderd procent in het gelijk. Ik weet niet of het je troost, maar ik had het vroeger ook geregeld voor dat mensen mij gebruikten als emotionele vuilnisbak. De laatste jaren kan ik mij hiervan gelukkig beter afgrenzen.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 26-10-2008 22:47:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanks voor de steun. Ik ga het wel moeilijk vinden als ik haar terug op het werk tegenkom...(Ze is nu langdurig in ziekenverlof), maar ik voelde gewoon dat ik het een halt moest toeroepen. Ze drong veel te veel binnen in mijn leven, zei dat we samen op vakantie moesten gaan, wou mijn vriendinnnen leren kennen, wou dat ik bij haar kwam logeren.

Ik beschouwde haar niet als een vriendin, dus wou al deze dingen niet...Ik voelde me eigenlijk wat in het nauw gedreven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 27-10-2008 19:41:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Het klinkt idd wat verstikkend, een collega die van alles met je wil ondernemen, terwijl jij daar eigenlijk niet zo veel behoefte aan hebt.
Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk voor je is om haar over een tijd op het werk tegen te komen. Misschien is het daarom goed dat je collega nu langdurig in ziekteverlof is en jullie twee op die manier wat afstand van elkaar kunnen nemen. Wellicht is haar gemoed wat bekoeld tegen de tijd dat zij terugkomt en kan zij de afwijzing dan beter aan? Ik wens het je toe!
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 27-10-2008 19:59:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je wel!

flower
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 27-10-2008 21:48:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan me voorstellen dat je bij het volgend weerzien moeite zal hebben om vriendelijk goeiedag te zeggen om gelijkaardige redenen dat we zo vaak moeite hebben om onze partner een knuffel te geven: uit vrees dat er meer verwacht zal worden. Confused

Als je het toch aandurft, kan ik je er alleen maar om bewonderen. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 29-10-2008 12:05:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik kan begrijpen dat het moeilijk is, dat iemand al z'n problemen bij je wil uitklappen. En daarna niet luistert als jij dan problemen hebt.

Ik ken ook zo iemand en tof hoor. Ik zie ze wel niet op het werk alleen via de mail of chat (en zelfs dat niet meer).

Ik heb ook een luisterend oor, maar dan zou ik ook wel eens willen dat iemand eens naar mijn problemen luisterd als ik ze eens heb.

thumleft
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 01-11-2008 16:31:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ann schreef:
Ik heb ook een luisterend oor, maar dan zou ik ook wel eens willen dat iemand eens naar mijn problemen luisterd als ik ze eens heb. thumleft


Ik denk dat het idd belangrijk is dat er van twee kanten geluisterd kan worden. Het is niet gezond om alleen maar in de positie van luisteraar te zijn. Dat houdt niemand vol. Ik kan ook veel luisteren naar mensen, enfin, dat is ook mijn beroep, maar ik weet ook dat ik bij vriendinnen altijd terecht kan met mijn verhaal, en dat is enorm belangrijk voor mij.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 01-11-2008 18:04:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
maar ik weet ook dat ik bij vriendinnen altijd terecht kan met mijn verhaal, en dat is enorm belangrijk voor mij


Inderdaad, gewoon weten dat je in geval van nood ergens terecht kan geeft een veilig gevoel, ook al overkomt je niets.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 08-11-2008 14:17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Gabrielle schreef:
Inderdaad, gewoon weten dat je in geval van nood ergens terecht kan geeft een veilig gevoel, ook al overkomt je niets.


Ja, ik herken dat het veel veiligheid creert als je weet dat je op je vrienden kunt rekenen en altijd bij hen terecht kunt. Ik heb ook geen hechte familiebanden, dat maakt het in mijn gevoel extra belangrijk dat ik weet dat ik op mijn vrienden kan rekenen.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum