aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Ouders...

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 08-11-2008 15:07:38    Onderwerp: Ouders... Reageren met citaat

Hebben jullie aan jullie ouders verteld dat jullie aseksueel zijn?

Ik denk de laatste tijd erover na om het aan mijn moeder te vertellen, maar ik aarzel nog. Enerzijds zou het onze relatie goed doen en wil ik graag door haar aanvaard worden zoals ik ben. Anderzijds heb ik schrik dat zij heel koel en afstandelijk zou reageren (dat doet zij altijd als zij zich geen houding weet te geven) of dat zij niet begrijpt wat aseksualiteit is. Het komt erop neer dat ik aarzel om mij zo kwetsbaar op te stellen, want wij hebben eigenlijk niet zo een hechte band. Ik weet ook niet goed hoe ik het zou moeten aanpaken Confused Maar waarschijnlijk zal ik het toch aan haar vertellen.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 08-11-2008 23:12:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb helaas geen ouders meer om het aan te vertellen. Ik was te jong om te weten of ik goed met mijn vader kon opschieten, dus ik weet niet of ik het hem zou vertellen. Mijn moeder was ook eerder afstandelijk, over gevoelens werd bij ons nooit gepraat maar ze leek toch veel te begrijpen. Ik denk wel dat ik het haar gezegd zou hebben.
Ik ben nog van plan om het er met een van mijn broer/zussen over te hebben, maar ik weet niet of daar snel een gelegenheid voor zal zijn.

Ik heb er al wel met een paar mensen over gepraat en dan begon ik gewoon met te vragen of ze al over aseksualiteit gehoord hebben (nee dus) en dan zei ik wat dat zoal kon inhouden en in hoever dat op mij van toepassing was. Zo zou ik het met mijn moeder ook aangepakt hebben.

Of ze het zal begrijpen? Als je daaraan twijfelt, heb je daar misschien wel redenen voor. Ik denk dat het voor een ouder gemakkelijker te begrijpen is dan voor een gefrustreerde partner.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 18-11-2008 23:28:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het aan mijn ouders verteld...

Mijn moeder gelooft niet echt dat aseksueel zijn bestaat. Ze gelooft eerder in 'de ware nog niet tegengekomen'-theorie... Mijn vader laat mij eigenlijk gewoon doen...Hij spreekt er zich niet echt over uit...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Peaches



Geregistreerd op: 28 Nov 2008
Berichten: 9
Woonplaats: Kempen / Gent

BerichtGeplaatst: 28-11-2008 21:03:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er met mijn ma over gepraat. Die weet eigenlijk niet wat ze er over moet denken, net als ik. Die theorie over 'de juiste', misschien klopt die wel he, ik ben nog jong, heb nog veel tijd. Voornaamste moraal van het verhaal was: wacht af, jezelf niet pushen en we aanvaarden je zowiezo wel.

Ik heb altijd al goede ouders gehad.
_________________
*Billy, they don't like you to be so free*
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
stefanie



Geregistreerd op: 10 Okt 2011
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 10-10-2011 16:40:45    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn ouders weten dat nog niet........ heb hen dat nog niet verteld
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum