aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Leeftijd

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 20-11-2008 22:02:56    Onderwerp: Leeftijd Reageren met citaat

Hier valt het misschien niet zo op, want we zijn maar met weinig. Maar ik heb de indruk dat de meesten op het Nederlandse forum behoorlijk jong zijn.

Ik denk dat de meeste mensen van mijn leeftijd intussen in een (meestal seksuele?) relatie zitten. En ik denk dat je het je dan niet kan permitteren om je af te vragen of het misschien een geaardheid is en je het maar moet accepteren. Ik ben er ook maar serieus over beginnen nadenken op het moment dat ik geen relatie meer had. Het is pas dan dat je je gaat afvragen wat je in de toekomst wel of niet wil. Zolang je een relatie hebt doe je dat niet zomaar, het zou alleen maar je relatie op de helling kunnen zetten en dat is een risico dat je niet graag neemt. Toch niet als je het behoorlijk naar je zin hebt.

Ik vraag me af of hierin een verklaring te vinden is voor het feit dat vooral jongeren hun weg lijken vinden naar het forum?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 21-11-2008 10:37:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het feit dat vooral jongere mensen gebruik maken van internetforums? En dat dit 'oudere' mensen niet aanspreekt als communicatiemiddel? Ik bezoek voor de rest niet veel fora, maar heb op de meeste ook wel de indruk dat de populatie eerder jong is.

Maar jouw theorie klinkt ook erg logisch, Gabriëlle. Als je niet weet dat er zoiets bestaat als aseksueel zijn en je hebt een huwelijk, dan zul je idd proberen om daar het beste van te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 22-11-2008 21:02:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Een derde mogelijkheid is dat jongere mensen meer bezig zijn met hun seksuele geraardheid, omdat zij nog meer hun identiteit aan het ontwikkelen zijn. Mensen ontdekken meestal in hun vroege volwassenheid of en tot wie zij zich seksueel aangetrokken voelen. Dat is gewoon de leeftijdsfase, de ontwikkelingstaak van de jongvolwassenheid. Maar jullie twee verklaringen klinken ook heel aannemelijk.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 23-11-2008 00:46:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is zeker juist dat jongeren meer bezig zijn met hun seksuele identiteit dan ouderen.
Maar ik veronderstel dat die ouderen er, toen zij jonger waren, ook wel mee bezig waren. Alleen zijn er nu veel meer mogelijkheden. In mijn tijd kende ik eigenlijk alleen de mogelijkheid heteroseksuele man of vrouw. Af en toe hoorde ik wel over homofielen, maar dat was iets voor anderen.
Dus denk ik dat er toch wel meer mensen moeten zijn zoals ik, die nu pas denken over de andere mogelijkheden. Of zouden ze er gewoon nog niet van op de hoogte zijn?

Waar of hoe hebben jullie voor het eerst over aseksualiteit gehoord? (is misschien beter een nieuw topic?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 23-11-2008 13:31:59    Onderwerp: Reageren met citaat

via het internet....Een zoektocht via google... Ik zocht toen op termen zoals 'nooit zin in seks' 'life without sex', en vond het toen het Amerikaanse AVEN. Dat was in 2003, toen was ik 24.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 25-11-2008 14:14:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn ex heeft het forum ontdekt, hij is aan het Googlen gegaan toen ik vertelde dat er 'iets mis was met mij'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 26-11-2008 20:51:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij heeft mijn therapeute voor de eerste keer over aseksualiteit gesproken. Zij wist niet dat dat wordt officieel bestond maar gebruikte het gewoon om mij te beschrijven. Ik heb dan verder gegoogled en ben dan bij Aven terecht gekomen. Dat was zo'n twee jaar geleden.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum