aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
eigenlijk geloof ik niet meer in relaties...

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 01-12-2008 00:04:17    Onderwerp: eigenlijk geloof ik niet meer in relaties... Reageren met citaat

De titel zegt het al...

Ik ben een aantal keren erg teleurgesteld geweest, zowel in mijn seksuele als in mijn aseksuele relaties. En persoonlijk geloof ik er niet meer in dat ik gelukkig kan worden in een relatie.

Ik vind het alleen moeilijk dat ik altijd met mijn neus op de feiten wordt gedrukt : op het werk spreken mensen alleen maar over hun gezinnetje, mijn moeder verwijt me elke keer dat ik al bijna 30 ben en nog geen man en kinderen heb. En eerlijk gezegd heb ik ook moeite met die invasie van partners van aseksuelen op het andere forum, het is allemaal erg confronterend wat ze schrijven, en daardoor voel ik me ook niet meer zo thuis op dat forum...

Thanks for listening flower
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 01-12-2008 01:17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 01-12-2008 13:09:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ik nu werkelijk de enige die zich ergert aan die toestroom van 'partners van asekuelen'?

Ik vond AVEN altijd een forum waar je onder gelijken kon praten over aseksueel zijn en ook begrepen worden, en nu heb ik het gevoel dat er seksuelen ons 'probleem' willen komen 'oplossen'. Ze hebben al twee categorieën waar ze over hun problemen kunnen praten (frustraties over aseksualiteit en partners van), en nu die poster die een forum 'oplossingen' vraagt....persoonlijk vind ik dit er echt over! Het forum is hier in functie van de aseksueel en toch niet in de eerste plaats in functie van de partner.

Het kan aan mij liggen, mss ben ik narrow minded...maar ik heb het er moeilijk mee...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 01-12-2008 20:10:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang het de bedoeling is aseksualiteit te begrijpen en te accepteren, heb ik er niets op tegen.

Maar de poster die die vraag stelde wekte daarmee alvast niet de indruk dat van plan te zijn. Wie alleen wil kunnen hopen dat aseksuelen ooit seksueel worden zit niet op het juiste adres bij AVEN, daar ben ik het volkomen eens met je. (en die zal waarschijnlijk ook snel afdruipen?)

Ik vrees trouwens dat zo'n categorie 'oplossingen' maar 2 dingen zou bevatten: praten en aanvaarden.

Maar vorige week is er vanuit de partnerzijde toch wel een heel positief topic 'acceptatie' verschenen. Dus er zijn echt wel partners die er om de juiste redenen komen.

Om goed te zitten in een relatie moet je, denk ik, aan beide kanten drie dingen kunnen accepteren: jezelf, de ander en de beperkingen die beiden aan een relatie opleggen. (en ik denk dat de volgorde hier degelijk wel een rol speelt)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 01-12-2008 20:14:27    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor je antwoordje, Gabriëlle.

Die post over 'oplossingen' irriteerde me nogal, maar ik dacht dat het mss aan mij lag, dat ik gewoon slecht gezind was, en daardoor mij maar zat te ergeren... Razz

Ik ben blij te horen dat jij er hetzelfde gevoel bij had...

Op zich heb ik ook niks tegen partners op het aven-forum, maar ik vind niet dat ze moeten domineren. Er moeten nog altijd meer aseksuelen dan partners aanwezig zijn, vind ik...En als partners voor elk onderwerp een nieuw board erbij gaan willen...da's een beetje teveel van het goede Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 03-12-2008 20:36:30    Onderwerp: Reageren met citaat

En, is het ongenoegen intussen al wat weggeëbt? Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 04-12-2008 22:26:02    Onderwerp: Reageren met citaat

de partner met de 'oplossing' zwijgt even, dus ik kan me niet meer ergeren... Laughing Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
romantischmeisje



Geregistreerd op: 20 Nov 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 20-11-2011 15:31:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Jij bent niet de enigedie zich zo voelt!!!!! Ik voel me NET hetzelfde! Tja, in relaties moet je vooral praten met elkaar, en compromissen vinden zodat beide personen gelukkig zijn. Sommige mensen hebben het geluk, anderen minder, maar ja.... Mij valt het echt wel op op Aven, relaties tussen seksuelen en aseksuelen levert meer ambras op dan wat anders, en vooral frustraties... en ik denk frustraties nog meer voor de aseksuele dan voor de seksuele! Als ne seksuele alleen denkt aan zijn eigen bevredigingen en de aseksuelen moet maar toegeven ookal voelt die daar zich niet goed bij (sommige aseksuelen zelfs ellendig en misselijk) dan maakt de seksuele partner een zeer grote fout! Het moet van beide kanten komen, geven en nemen, zolang je je er allebei maar goed bij voelt !!!! DAT is het belangrijkste!!!!

De laatste tijd ben ik ook ni graag meer op Aven, omdat het blijkbaar meer over de seksuele partners gaan die alleen maar blijkbaar nog kunnen denken met hun lul. Potverdikkeme............ ik trek mijn haar uit voordat het grijs wordt als ik die berichtjes lees daar......... Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 20-11-2011 22:29:37    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb eigenlijk nooit een goed gevoel gehad bij dat 'partner-forum', dikwijls las je er alleen maar kritiek op aseksualiteit, wat ik wel absurd vond op een forum door en voor aseksuelen... Hoewel ik wel ergens ook kan begrijpen dat het niet gemakkelijk is voor die partners...maar ja, hoe moet je als aseksueel op zo'n berichtjes reageren he?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
romantischmeisje



Geregistreerd op: 20 Nov 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 21-11-2011 07:47:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is niet gemakkelijk zowel voor de seksuelen als voor de aseksuelen, en ieder bekijkt het daar vooral vanuit zijn eigen standpunt, en degenen die goede compromissen vinden en het goed hebben met elkaar, tja, die komen niet op Aven natuurlijk... Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
xander



Geregistreerd op: 07 Jul 2012
Berichten: 1
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 07-07-2012 16:47:41    Onderwerp: Reageren met citaat

romantischmeisje schreef:
Mij valt het echt wel op op Aven, relaties tussen seksuelen en aseksuelen levert meer ambras op dan wat anders, en vooral frustraties... en ik denk frustraties nog meer voor de aseksuele dan voor de seksuele!


Een dergelijke relatie kan heel goed gaan (in mijn geval is wel de man a-seksueel en heeft de vrouw er zich bij neergelegd). Mijn relatie duurt alvast jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren en (hopelijk) nog een lange tijd. Het is vooral een kwestie van respect en vertrouwen. En als seks niet meer mee telt komen de andere dingen nog meer bovendrijven.

Nu moet ik wel toegeven dat als het onderwerp seks aanbod komt het precies is alsof de ene Russisch en de andere Swahili's spreekt. Deze gesprekken duren dan ook zelden langer dan vier zinnen. Veel praten is enkel van belang de eerste jaren van de relatie, nadien begrijp je zonder er iets gezegd wordt dat je elkaar nooit zal begrijpen.

Dat de a-seksuele er meer onder leidt daar kan ik best inkomen, hij is tenslotte de 'schuldige' bij manier van spreken. Ik voel me alvast schuldig. Ik troost me bij de gedachte dat ik het niet wist toen ik trouwde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum