aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Transgenderisme

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 15-12-2008 00:43:00    Onderwerp: Transgenderisme Reageren met citaat

Ik vraag me al enige tijd af of er ergens een verband bestaat tussen transgenderisme (op zijn breedst) en aseksualiteit.
Ik heb de vraag al eens gesteld op het Nederlandse forum en daaruit kan ik niet concluderen dat het zo is.
Ik heb de indruk dat transseksuelen vaak een vrouw als partner uitzoeken, ongeacht of ze nu man of vrouw zijn. En aseksuelen lijken vrouwen ook minder bedreigend te vinden. (ik denk dat ik hier toch niet alleen voor mezelf spreek?)
Dus nu wil ik dezelfde vraag ook stellen op het forum van de Vlaamse genderkring (als ik toegang krijg). Ben benieuwd...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 19-12-2008 20:23:04    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een vriendin die transseksueel is. Zij valt uitsluitend op mannen, en is niet aseksueel.

Maar het zou best mogelijk kunnen zijn dat een groot aantal transgender mensen wel aseksueel zijn...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 20-12-2008 00:29:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb intussen eens kunnen rondneuzen op het forum van VGK. Hier en daar herken ik wel wat. Maar de meesten voelen zich uitgesproken man of vrouw. Als er al aseksuelen tussenzitten, lijken ze dat na hun transitie niet meer te zijn. Zo te zien zijn de transvrouwen de grote meerderheid.
Ik geloof dat ze mij daar maar een vreemd wezen vinden. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 20-12-2008 11:03:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Reageren ze tolerant?

Kan je me de link naar hun forum eens doorgeven?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 24-12-2008 13:22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Op 't eerste zicht leken ze me nogal tolerant, maar zo te zien kunnen de dicussies toch behoorlijk bits zijn.

http://vlaamsegenderkring.be/forum/index.php
Het is wel jammer dat je er niet gewoon eens kan gaan lezen, je moet eerst jezelf voorstellen om toegang te krijgen tot het ganse forum.
Ik had daar de raad gekregen om eens te kijken bij de Yahoo-groep androgynes. Ook daar is het een hele bedoening om toegang te krijgen en het is niet zo overzichtelijk. Maar 't is wel meer mijn ding dan VGK.
Verder zag ik nog ergens een verwijzing naar noodles, daar kan je wel meelezen: http://www.n00dles.nl/genderforum/index.php

Ik vind dat er overal wel best interessante of herkenbare dingen te vinden zijn, maar begin zo stilaan het gevoel te krijgen dat ik het wel gehad heb. Confused Er kruipt erg veel tijd in...

Tot nu toe vind ik de sfeer op 'onze' fora de aangenaamste: open en tolerant . Ik voel me er in elk geval het meest thuis. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 28-12-2008 10:34:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik heel veel forums las, en af en toe iets postte over aseksualiteit.

Maar je word idd wel beu...Ik voelde me dan alsof ik aseksualiteit wilde promoten, en dat kan niet echt de bedoeling zijn. Laughing Dus heb dat ook opgegeven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 28-12-2008 12:02:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb helemaal hetzelfde gevoel wat dat promoten betreft.
Maar je moet het effect van jouw postjes ook niet onderschatten denk ik. Volgens mij maken die soms toch wel iets wakker bij mensen.

Het gaat er op de meest plaatsen nogal zwart-wit aan toe. Ik voel me doorgaans nogal grijs en ben daar best tevreden mee.
Het laatste forum dat ik had gevonden, was dat van de androgynen op Yahoo. Het is er nogal rustig, maar de sfeer ligt er me ook wel.

Ik had voor mezelf de deathline op nieuwjaar gezet en het ziet ernaar uit dat ik die gehaald heb. Smile


Laatst aangepast door Gabrielle op 28-12-2008 22:53:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 28-12-2008 20:47:00    Onderwerp: Reageren met citaat

proficiat! Applause
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum