aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
geen behoefte aan een relatie, maar niet alleen willen zijn

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 28-12-2008 20:50:45    Onderwerp: geen behoefte aan een relatie, maar niet alleen willen zijn Reageren met citaat

Herkent nog iemand zich in deze stelling? Ik ben niet op zoek en verlang niet echt naar een partner, maar zou ook niet volledig alleen kunnen functioneren. Ik moet gewoon af en toe met vriendinnen kunnen afspreken en dan lijken mijn 'sociale batterijen' weer opgeladen te zijn...

De mens is een sociaal wezen waarschijnlijk... Zo lang ik niet dagen aan een stuk alleen ben, kan ik het single bestaan best aan...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 28-12-2008 22:51:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vrees dat ik daar niet veel in herken. Confused

Ik kan het wel een hele tijd leuk vinden om op mezelf te zijn, dan kan ik weer van dingen genieten die ik uit het oog verlies als ik een partner heb. Maar op termijn zou ik toch liever met iemand samenleven. Ik heb op mijn eentje niet de discipline om regelmaat en orde in mijn huishouden te brengen. En het is natuurlijk ook gewoon gezelliger met z'n tweeën.

Ik verlang wel naar een soort intimiteit die ik bij vrienden niet vind, maar dat verlangen treedt eigenlijk maar echt op de voorgrond als ik me er een concreet iemand bij kan voorstellen.
Eigenlijk hoef ik goede vrienden niet zo vaak te zien, contact met hen via telefoon of email vind ik heel bevredigend.
Verder heb ik vooral vrijblijvende sociale contacten en die worden gewoonlijk bepaald door het toeval.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 04-01-2009 01:19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is idd gezelliger met twee. Ik denk dat ik er uiteindelijk toch nog steeds naar verlang om ooit eens een partner te hebben (wel een aseksuele), maar voorlopig probeer ik gelukkig te zijn met hoe mijn leven nu is... En zolang ik voldoende contact heb, valt dat best mee...

Hoe gaat het trouwens met de dame die jij hebt leren kennen, Gabriëlle?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 04-01-2009 12:15:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit hier te glimlachen als ik dat woord 'dame' zie staan... Het lijkt net zomin bij haar als bij mij te passen. Ik hou het maar gewoon op 'vrouw'. Smile

Nu, ik ben voorlopig enthousiaster dan zij, denk ik. Wink We zien wel, ik heb er wel een goed gevoel bij.

Hoe beter ik me van mijn eigen verlangens bewust ben, hoe minder ik een relatie met een seksueel zie zitten. Die eigen verlangens kennen is voor mij toch niet zo evident als doorgaans wordt aangenomen.

Volgens mij zitten de meeste aseksuelen gewoon in de kast omdat ze zich er niet eens bewust van zijn. Zolang aseksueel synoniem blijft voor koud en emotieloos, zullen weinig mensen zich erin terugvinden. Daarom wilde ik het woord aseksueel ook niet in mijn profiel zetten op rendez-vous. En ik heb de indruk dat de manier waarop ik het verwoord heb sommigen toch aanspreekt.
Dus volgens mij zijn er best wel kandidaat-partners te vinden, alleen herkennen ze zich niet in de term aseksueel.
Mijn zoekertje was wel aan vrouwen gericht, ik weet dus niet hoe mannen erop zouden reageren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 04-01-2009 15:00:52    Onderwerp: Reageren met citaat

ok, dan houden we het bij 'vrouw' Smile Zij is dus seksueel geïnteresseerd?

Ik herken idd ook dat het woord 'aseksueel' zeer veel weerstand oproept (recent weer op het spirituele forum), het wordt idd geïnterpreteerd of je tegen relaties en tegen liefde in het algemeen bent. IK heb zelf ook gemerkt dat ik beter kan omschrijven wat aseksueel zijn is, dan gewoon kortaf te zeggen : 'ik ben aseksueel'. Al doende leert men, zeker! Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 04-01-2009 21:56:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Myra schreef:
Zij is dus seksueel geïnteresseerd?

Helemaal niet, had ik begrepen, daarom vind ik het ook zo leuk. Ik weet niet hoever haar interesse dan wel gaat, maar daar is ze zelf nog niet uit denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum