aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Ik ben verliefd!!!

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 05-01-2009 08:52:44    Onderwerp: Ik ben verliefd!!! Reageren met citaat

Ik ben best snel over de breuk met mijn ex gegaan. Sinds september was ik terug alleen, een maand lang heb ik getreurd, gehuild, geschreeuwd. Na die maand heb ik mijn ex terug in mijn leven toegelaten (daarvoor wou ik absoluut geen contact met hem, te pijnlijk) omdat hij toch een grote steun en vertrouwenspersoon is. Hij en ik hebben samen mijn "probleem" ontdekt, dat schept toch een beetje een band.

Op 6 december dan ging ik uit met de zoon van mijn bazin van m'n weekendwerk. En daar sloeg de vonk wat over. Maar ik hield de boot af, want ik zat nog steeds met mijn aseksualiteit en verleden waar ik liever niet over praat.

Kerstdag was de dag van de waarheid. Uren hebben we gepraat, over onze verledens, over onze problemen nu. Hij heeft me gerust gesteld: wat er ook met me gebeurd is, het is voorbij. En over mijn laag libido: hij houdt wel van seks, maar hij houdt meer van mij en is tevreden met knuffelen en gewoon samen zijn.

Het was zwaar om al die dingen op te biechten aan een "vreemde", maar het deed ook deugd. Het feit dat hij daar zo positief mee om kan gaan, maak het alleen maar beter. Ik ben nu in de zevende hemel, en van plan hier een tijdje te blijven Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 05-01-2009 11:56:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Fijn dat te horen, Austen...

Veel plezier in de zevende hemel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 05-01-2009 17:59:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, da's goed nieuws, geniet er van!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 06-01-2009 10:25:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vroeg me eigenlijk af: zeggen jullie op voorhand dat je aseksueel bent? En hoe verloopt zo'n gesprek dan?

Ik wou het niet zeggen, maar mijn ex heeft me half gedwongen. Hij vindt dat mijn toekomstige partner recht heeft om te weten waar het op staat. Hij heeft wel gelijk, maar ik vind het ook pijnlijk om daarover te praten, en ik was bang dat hij me dan niet meer zou willen.

Ben wel enorm blij dat ik dat gezegd heb! Ons gesprek verliep ook vrij goed, we hadden allebei een heleboel op te biechten, op den duur leek het wel of we mekaar wilden overtreffen met foute verledens Rolling Eyes Niet dus, we willen gewoon met een schone lei beginnen, geen geheimen, geen leugens.

Ik denk dat het een teken is dat ik vrede heb genomen met wie ik ben en hoe ik zo geworden ben. Ik voel me gelukkig nu, probeer me niet meer te verstoppen achter een masker. Ik heb veel te danken aan het AVEN-forum, waar ik heb ontdekt dat ik niet de enige "rare" ben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 06-01-2009 10:42:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik iemand beter leer kennen, dus ook bij nieuwe vriendschappen bv, en ik voel dat het klikt, zeg ik altijd dat ik aseksueel ben. Het is een onderdeel van mij, en ik vind dat mensen die dicht bij me staan dat moeten weten. Dus heb het ook altijd aan partners verteld vlak voor de relatie begon. Bij mijn twee laatste relatie deed ik dat in een email, zo kon ik alle info over aseksueel zijn neerschrijven, en direct duidelijk maken wat het was en niet was. Maar het waren dan ook partners die ik via internet heb leren kennen. Een face to face gesprek erover zou me moeilijker liggen, maar is mss wel 'oprechter'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 06-01-2009 19:52:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb me in elk geval voorgenomen om het al vroeg ter sprake te brengen. Maar inderdaad, op dat moment heb je eigenlijk al de intentie om een relatie te beginnen en is er gevoelsmatig toch al een en ander in gang gezet. En dan ben je niet gauw geneigd alle dromen weer te laten varen omwille van dat ene verschil en zal een van beide partijen wel geneigd zijn zijn behoeften opzij te schuiven voor de andere. Daar is niets mis mee, maar ik denk dat het wel van belang is voortdurend te blijven evalueren en het bespreekbaar te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum