aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
geheugensteuntjes

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Eens bijpraten :)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 11-01-2009 14:36:28    Onderwerp: geheugensteuntjes Reageren met citaat

Ik ben nogal een boekenwurm hoewel het er de laatste tijd minder van komt.
Maar sinds ik als vrijwilliger in een oxfam-bookshop sta, krijg ik er weer zin in. Ik had een paar weken geleden een paar boeken gekocht die me wel aanspraken maar ik was er nog niet in begonnen. Vorige week was mijn collega boeken aan 't uitzoeken voor de etalage. Met Driekoningen deze week, zocht ze naar boeken over koningen of met recepten voor taart. Toen ik nadien thuis kwam zag ik dat één van mijn aankopen van daarvoor het boek 'Gaspard, Melchior & Balthazar' was van Michel Tournier. Ik was net in een ander boek bezig, maar dat is dinsdag uitgeraakt terwijl ik op weg was naar de cursus. Dus op de terugweg kon ik in het meest toepasselijke boek voor die dag (6 januari) beginnen. Smile

Ik vind zulke samenloop van omstandigheden altijd heel prettig. Het zorgt ervoor dat je sommige gebeurtenissen met elkaar blijft associëren. Misschien zeg ik over 20 jaar wel: die koude winter waarin mijn waterleiding was bevroren was toen ik dat boek las, en toen was ik net in tijdskrediet, en toen was ik 45, dus dat was in 2008/2009.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 13-01-2009 11:37:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat is wel mooi he, hoe de menselijke geest associaties legt...

Ik heb dat zelf met bepaalde liedjes. Als ik die hoor, denk ik terug aan bepaalde periodes uit mijn leven, of ik associeer die met bepaalde personen...

En jij hebt het blijkbaar met boeken...Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Eens bijpraten :) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum