aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
Seksuele of aseksuele partner

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 18-10-2008 09:16:41    Onderwerp: Seksuele of aseksuele partner Reageren met citaat

Persoonlijk vind ik dat een aseksueel (en dan bedoel ik iemand die volledig aseksueel is, en geen verminderd libido heeft), het best een andere aseksueel als partner kan nemen. Ik weet dat er seksuele/aseksuele koppels bestaan, maar denk dat dat met heel veel moeite en verdriet gepaard gaat. Chapeau voor deze mensen, maar zelf begin ik hier niet meer aan...

Wat denken jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 18-10-2008 13:17:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat zal niet voor iedereen zo zijn, maar ik heb er geen probleem mee om aan seksuele verlangens van mijn partner te voldoen (kan dat zelfs fijn vinden), zolang dat maar niet inhoudt dat ik zelf ook wat moet ondergaan. (Voor een hetero-relatie betekent dat bijvoorbeeld alvast geen penetratie.) Ik kan me voorstellen dat op die manier de pret er snel af is voor zo'n partner, en als die een hoog libido heeft, zou het mij op den duur ook wel eens te veel kunnen worden.
Voor mij zou het dus wel kunnen, meer zelfs, ik heb zo'n partner gehad en die verzekert me dat het geen probleem was. Ik heb geen reden om dat niet te geloven.

In elk geval, zo'n gemengde relatie is niet evident en het is nooit op voorhand in te schatten of dat vroeg of laat problemen oplevert.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 19-10-2008 11:31:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind ik ook. Want als een seksuele seks wilt hebben, zegt denk ik de aseksuele toch voornamelijk neen. Daarom Aseksueel/aseksueel en seksueel/seksueel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 19-10-2008 11:31:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind ik ook. Want als een seksuele seks wilt hebben, zegt denk ik de aseksuele toch voornamelijk neen. Daarom Aseksueel/aseksueel en seksueel/seksueel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 19-10-2008 11:50:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk heb ik een relatie met een seksuele partner gehad en dat liep echt heel moeilijk op seksueel vlak. Wij moesten ons allebei enorm forceren, hij om nauwelijks seks met mij te hebben, en ik om af en toe wel seks met hem te hebben. Ik heb nog nooit een relatie met een aseksuele partner gehad, maar het lijkt mij een grote opluchting.
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 27-10-2008 16:20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, ik ben niet volledig seksueel, ik heb gewoon een verminderd libido. Ik zou zelf niet met een aseksueel kunnen leven: ik word echt gefrustreerd als ik mijn zin niet krijg, ook al gebeurt dat maar 1 x per zoveel maanden!

Mijn vorige vriend was seksueel, en het liep heel moeilijk. De seks an sich miste hij niet echt, hij miste vooral de knuffels en de kusjes die ik niet durfde geven (angst dat hij meer zou willen).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
stefanie



Geregistreerd op: 10 Okt 2011
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 10-10-2011 16:44:13    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan geen dates meer hebben met jongens die niet asexueel zijn
want dat maakt het toch op een gegeven moment moeilijk..
zodra ze meer willen gaat dat niet en is dat een groot struikelblok
terwijl ik denk als ik een relatie zou beginnen met iemand die asexueel van aard is alles veel beter zou lopen en geen druk er bij gemoeid word omdat tzelfde van aard is.

maar volgens mij bestaat er nog veel taboe rond asexualiteit en vind maar eens een relatie met iemand die asexueel van aard is.

tja dus leg ik me er ergens bij neer dat relatie totaal niet mogelijk is?????? daar ben ik nog niet aan uit lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Error



Geregistreerd op: 15 Mrt 2013
Berichten: 2
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: 16-03-2013 13:37:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij juist hetzelfde maar omgekeerd...

Ik durf niet afspreken met meisjes omdat ik weet dat als het goed komt dat er dan weer zo een moment komt dat ze meer wil en dan slaag ik tilt en dan lukt zeker niets meer. Het zou een hele opluchting zijn als ik op voorhand wist dat ik geen seksstress moet hebben Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
jasmien



Geregistreerd op: 02 Feb 2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 02-02-2014 11:49:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik herken mezelf volledig in jou, error
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> Vragen over aseksualiteit Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum