aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
seks als taal

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 23-10-2008 13:54:34    Onderwerp: seks als taal Reageren met citaat

Als je seks als een taal beschouwt, dan is mijn verhouding tot die taal te vergelijken met die van een dove tot de spreektaal.

Ik heb ze zelfs een beetje leren spreken, al zal het vast vreemd klinken. Ik kan me dan niet voorstellen hoe een ander in de oren klinkt.
Als een ander spreekt hoor ik niets...

Als ik van iemand hou, zeg ik dat in alle talen die ik ken, ik fluister het misschien zelfs wel in iemands oor.
Als iemand van mij houdt, kan die dat in veel talen kenbaar maken, maar als die het in mijn oor roept, doet dat alleen maar pijn.

Misschien is mijn doofheid te verhelpen, ik zou wel het fijn vinden om te kunnen horen. Ik zou dan niet meer, maar gewoon anders genieten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 23-10-2008 19:11:03    Onderwerp: Reageren met citaat

mooie metafoor, Gabriëlle

Gelukkig kunnen we hier in Avense gebarentaal communiceren... Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 23-10-2008 21:46:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook is het zo vindt ik dat ze alles met seks beginnen te vergelijken.

Bijvoorbeeld :

Dit eten is echt sexie. Nou moe, hoe kan dat nu.
Of voetbal is beter dan seks. Mensen toch.

Ik vind dat seks precies het leven en de taal begint te domineren en lachen kan ik er niet mee.

En ook (Ramsy van Keukenrebellen) zegt altijd Fuck you.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 24-10-2008 00:26:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Of voetbal is beter dan seks

Daar ben ik het wel mee eens! Very Happy (en ik hou niet eens van voetbal)

Mij stoort dat eigenlijk niet meer, ik hoor 'over' die dingen heen.

Ik vind die seksueel getinte reclameboodschappen veel minder onschuldig. Op ons zal dat niet veel invloed hebben, maar mensen die daar wel ontvankelijk voor zijn worden op die manier gemanipuleerd zonder het te weten.


Laatst aangepast door Gabrielle op 16-11-2008 15:34:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 26-10-2008 19:01:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind de vreemde taal een goede metafoor. Maar zelf heb ik eigenlijk geen behoefte meer om mij de taal eigen te maken. Ik heb dat al geprobeerd en versta er niks van.

Wat de reclamespots betreft, geef ik Gabrielle helemaal gelijk. Ik denk dat ze een enorme impact hebben op seksuele mensen. Zelf stoor ik mij er niet echt aan, het gaat langs mij heen. Wat mij wel kan storen zijn vrijscènes of zoen-scènes in films (in gewone films, bedoel ik). Dan wordt de film onderbroken als bij een onnozele reclameblok die de film onderbreekt. Echt saai Rolling Eyes
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
romantischmeisje



Geregistreerd op: 20 Nov 2011
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 20-11-2011 15:39:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat mij vooral stoort is de seks-praat van al mijn mannelijke collega's op het werk. Ze proberen het te behouden op vrijdag, 'vettige vrijdag' noemen ze dat dan, maar andere dagen kunnen ze het niet laten om er ook al over te zitten lullen, of dingen in seks-taal te brengen en dubbelzinnige uitspraken maken waarbij de andere collega's dan in de lach schieten en ik maar vals meelach, want ik kan er niet mee lachen. Op een dag ging ik met mijn frustraties praten met een maatje van mij, die zei "laat die toch lullen, dat zijn macho's. Meestal zijn dat degenen die seks het meest missen, en helemaal niet zo zijn zoals ze klinken." Das gewoon het testosteron van de mannen. Niks van aantrekken! (was het maar zo simpel hé...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum