|
|
 |
|
Myra Site Admin

|
|
 |
|
 |
|
Geplaatst: 26-10-2008 09:45:06 Onderwerp: uitgezogen worden |
|
|
Dit onderwerp heeft niet direct met aseksueel zijn te maken, maar gaat over een probleem waar ik dikwijls mee te kampen heb.
Ik ben graag een luisterend oor voor mensen, blijkbaar kan ik ook wel goed luisteren en meevoelen. Probleem is dat ik vaak zeer labiele mensen aantrek die daar wat misbruik van maken.
Ik had nu een collega op msn staan, zij zit in een moeilijke persoonlijke situatie. Ze klikte me elke keer aan om daarover te praten. Ik vond het al wat overdreven. Ik kon me niet meer aanmelden of ze overstelpte me met klachten en hield me uren aan de praat, zodat mijn avond eigenlijk voorbij ging zonder dat ik enkele uren voor mezelf had. Onlangs zei ik haar dat ik het zelf moeilijk had, en dat ik nu eventjes niet kon luisteren. Tot mijn grote verbazing reageerde ze heel venijnig en begon ze kwetsende dingen te zeggen, en dit meerdere dagen achter elkaar.
Toen was voor mij de maat vol. Ik heb haar gezegd dat ik idd wel een luisteraar ben, maar dat ik ook mijn grenzen heb. En dat ik het niet accepteer dat ze me komt uitschelden als ik er niet kan zijn.
Ze zei toen dat ik niet menselijk was (hallo?) en bikkelhard, maar ik ben bij mijn standpunt gebleven. Ik vond dat ze veel te veel invloed op mij trachtte te hebben. Zij voelt zich blijkbaar verraden, maar ik kan echt niet meer hiermee doorgaan, de situatie werd gewoon ongezond. |
|