|
|
|
|
Zanskar
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-11-2008 20:59:47 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het altijd moeilijk om te weten wanneer ik verliefd ben. Ik kan mij eigenlijk niet echt herinneren om echt zo verliefd te zijn geweest. Meestal val ik pas op iemand nadat ik die persoon beter heb leren kennen en mij er vertrouwd mee voel. Ik kan mij wel van in begin aangetrokken voelen tot iemand, in die zin dat ik geboeid ben door iemand en de ander sympathiek vind.
Ik vind het eigenlijk ook moeilijk om liefde en vriendschap uit elkaar te houden. Ik kan heel veel genegenheid voelen voor een vriendin, en heel veel vriendschap voor mijn partner. Liefde heeft voor mij echter te maken met iets exclusiefs: ik houd van mijn partner, en wel alleen van mijn partner. En andersom. Ik bedoel met exclusiviteit dat ik trouw heel belangrijk vind. Liefde heeft voor mij ook veel te maken met vertrouwdheid, warmte en diepe verbondenheid. Maar deze dingen voel ik in een hechte vriendschap ook. Dus zonder de verliefdheid die voorafgaat aan de liefde is het niet zo gemakkelijk voor mij om liefde en vriendschap uit elkaar te houden. Behalve dan dat, zoals ik zei, een partnerrelatie voor mij samen gaat met exclusiviteit. _________________ See things as they are, and let things go as they go |
|