aseksualiteit Vlaanderen aseksualiteit Vlaanderen
Het forum voor aseksuelen in Vlaanderen
aseksualiteit Vlaanderen
FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  ProfielProfiel  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken  InloggenInloggen 
klik voor meer informatie
kinderen

 
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Myra
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 102
Woonplaats: omg Leuven

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 21:09:16    Onderwerp: kinderen Reageren met citaat

De laatste tijd valt het me enorm op dat mijn collega's alleen maar over hun kinderen schijnen te kunnen praten...Het wemelt ook wel van de jonge mama's op mijn werkplaats. Ik begrijp uiteraard wel dat ze trots zijn op hun kroost...Het geeft mij echter het gevoel van geen aansluiting met hen te vinden....Ik kan namelijk niet meebabbelen, en voel me dan een soort rariteit (alleenstaand zonder kinderen). Herkent iemand dit verweesde ( Smile ) gevoel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Auteur Bericht
Gabrielle



Geregistreerd op: 17 Okt 2008
Berichten: 77

BerichtGeplaatst: 03-11-2008 22:58:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja hoor. Er is op mijn werk ook zo'n periode geweest dat iedereen met kleine kinderen zat of zwanger was of zwanger probeerde te worden. Dat kwam er toen soms ook langs mijn oren uit. Smile
Maar ja, waar het hart van vol is ....

En in het koor waar ik eerst in meezong was ook zo'n periode aan de gang, maar daar zaten ze allemaal met kleinkinderen.

Ik heb eigenlijk nooit echt naar kinderen verlangd.
Idea hé da's weer zoiets waar ik nooit naar verlangd heb ...

Maar misschien zijn er onder jullie die daar wel naar verlangen en dan lijkt mij dat veel pijnlijker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Ann



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 22
Woonplaats: Molenstede

BerichtGeplaatst: 04-11-2008 09:24:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan er ook over meepraten. Bij ons op het bureel is het ook zo. Hier praten ook dikwijls over kinderen. En ik kan dan ook niet echt meevolgen. Ik luister wel en dat is dan alles, maar echt meeklappen, nee dat zit er niet in.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Auteur Bericht
austen



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: 05-11-2008 11:14:06    Onderwerp: Reageren met citaat

In mijn vriendenkring ben ik dan weer de enige met een kinderwens...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Auteur Bericht
Zanskar



Geregistreerd op: 19 Okt 2008
Berichten: 45
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: 08-11-2008 14:11:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Op mijn vorig werk waren ze ook altijd over kinderen en kleinkinderen bezig, en ik vond dat heel lastig. Ik kon nooit meepraten en had het gevoel geen aansluiting te vinden. Op mijn werkplaats nu valt het heel goed mee, van de zeven psychologen die er werken is er maar een met een kindje. De anderen zijn allemaal kinderloos, ook al zijn ze allemaal rond de dertig, zoals ik.

Zelf heb ik wel een kinderwens. Dat maakt het extra lastig als de collega's allemaal over kinderen praten. Ik vind het spijtig dat ik nog geen kinderen heb. Sad Hebben jullie een kinderwens?
_________________
See things as they are, and let things go as they go
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam MSN Messenger
Auteur Bericht
Peaches



Geregistreerd op: 28 Nov 2008
Berichten: 9
Woonplaats: Kempen / Gent

BerichtGeplaatst: 28-11-2008 20:19:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb voorlopig geen kinderwens. Je weet natuurlijk wanneer dat verandert, maar ik zie mezelf nog niet meteen iemand opvoeden.

Maar ik begrijp voor een stukje wel wat je bedoelt over het gebabbel over kinderen. Ik zit in een studierichting (pedagogiek) waar iedereen onvoorwaardelijk dol is op alle kinderen. Niet echt mijn stijl. Mijn cynische opmerkingen en vooral dan dat ik liever kinderloos blijf, worden daar niet echt geapprecieerd. Ik voel me altijd zo bekeken als ik zeg dat me dat gewoon niet interesseert.
_________________
*Billy, they don't like you to be so free*
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Reageren    aseksualiteit Vlaanderen -> uitlaAtklep Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB
Arthur Theme
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum